העולם מצחיק אז צוחקים 😊

הם מגיעים עם חששות, מבוישים, ולעיתים עם מתח שממש ניתן למשש. אני מזמינה אותם להיכנס לחדר והולכת למטבח להכין שתייה חמה. פתאום אני שומעת צחוק. זה סימן טוב, אני חושבת לעצמי... 😊
הצחוק שאני שומעת מעיד, שהם כבר יושבים, ופניהם אל דלת החדר, שעליה תלויות בדיחות על זוגיות. "אהבתי את זה", היא אומרת, כשאני נכנסת עם כוס הקפה ביד, ומצביעה על בדיחה שתלויה על הדלת, "ואני אהבתי את זה", הוא אומר, ומצביע על בדיחה אחרת. הם צוחקים, המתח נשבר, ואני מרגישה שאפשר להתחיל.

כולנו אוהבים לצחוק. זה משחרר, עוזר לבריאות ומשתתף בתהליכי ריפוי. במחקרים נמצא, שלאחר צחוק ישנה ירידה בהורמוני הדחק, כמו: אדרנלין וקורטיזול, דבר המחזק את המערכת החיסונית ומוריד את לחץ הדם. הגוף גם משחרר אנדורפינים, שמשפרים את מצב הרוח. אבל הומור הוא הרבה מעבר לצחוק, הוא גישה לחיים, השקפת עולם, והוא משדר ראייה אופטימית, שמחה וקלילות. ההומור והצחוק מכניסים אנרגיה 'כייפית' בכל מקום בו הם נמצאים. אנו משתמשים בהומור כדי לשפר את יחסינו עם אנשים אחרים; הוא שובר מחסומים בין-אישיים; הוא יכול להועיל ביחסים עסקיים, בשיפור הזיכרון, ביצירתיות, בהוראה, במשיכת בני זוג ועוד. מישהו מצחיק הוא בדרך כלל שנון, מה שמעיד על אינטליגנציה, על יכולת לצאת מהמסגרת, על יצירתיות, על יכולת לראות את המציאות בצורה קצת שונה ממה שהיא באמת, ואפילו לצחוק עליה. כשאנחנו מתרשמים שמישהו מצחיק, אנחנו בדרך כלל מייחסים לו גם חכמה, ביטחון, רגישות, חיוביות, יצירתיות וגמישות, תכונות שמעצימות את המשיכה וההערכה שלנו לאותו האדם.
בזוגיות, יש להומור הכוח לעזור לנו להקטין נזקים ולמזער את הקונפליקטים שלנו. לפעמים במקום להמשיך ולשוחח על קונפליקט זוגי, בדיחה טובה יכולה להזיז אותנו מהמקום בו כבר התחלנו להתחפר ללא יכולת לצאת. לעיתים הבדיחה היא דרך היציאה הכמעט יחידה מהמקום הלא רצוי אליו הגענו. אפשר גם להשתמש בהומור כנתיב יציאה רגעי, עם יכולת לחזור אל הקונפליקט בזמן אחר, לאחר שקצת נרגענו.

זהירות! מינון יתר עלול להזיק
יחד עם היתרונות של ההומור חשוב מאוד לשים לב שאנו משתמשים בו בזמן המתאים ובמינון הנכון. ההבדל בין הומור טוב לציניות, ההבדל בין לצחוק 'על' לבין לצחוק 'עם', הוא עדין ורגיש, והוא מועד לפורענות בעיקר בזמנים ובאירועים רגישים. חשוב לוודא, שהבדיחה או השימוש בהומור אכן משרת את המטרה לשמה הוא נאמר, והוא איננו 'מוחק' את האירוע או את בן/בת הזוג. כל עוד אנחנו לא משתמשים בהומור כדי לברוח או כדי להדוף, אלא כדי להרגיע ולשחרר, הוא ישמש אותנו בצורה חיובית. כדאי לעיתים לחשוב פעמיים לפני הבדיחה, ולספר אותה רק אם יש סיכוי סביר שהיא אכן תשפר את המצב, ולא תחמיר אותו. ההנחיה הזו אולי קצת קשה לביצוע לציניים שבינינו, אבל זו, כנראה, המלצה טובה שמאפשרת לשים את הדגש על האדם שמולנו, ולא על עצמנו, ועל כמה נהיה מצחיקים ושנונים.
בדיחה פרטית היא סוג של אינטימיות שנוצרת בין בני זוג, והיא מוסיפה לקשר הזוגי חן וייחודיות; אז נסו לשים לב לפן הזה ביחסים. דאגו לזכור גם להקליל את הקשר ואת השיח, לעשות כיף, ואפילו להשתטות. נסו לשים לב היכן לחוש ההומור יש מקום טוב ומקדם בזוגיות שלכם, והיעזרו בו. יחד עם זאת, שימו לב שההומור לא מרחיק מכם את החיים. שימו לב, שההומור משמש אתכם בצורה מיטבית וחיובית. ברגע שהומור עובר למצב של ציניות קבועה ומתמשכת, ייתכן שזה כבר יכול גם להזיק. אז לכבוד חודש אדר, לכבוד חוש ההומור ולכבוד הזוגיות הבריאה, כמה בדיחות מהאוסף שיש לי על הדלת:

שכנה שאלה אותי, אם לא כואב לי לראות את כל החברות שלי נשואות. אמרתי לה, שכואב לי, אבל אין לי איך לעזור להן. 😊

אני אומרת לְךָ, שאני עוד חמש דקות מוכנה, למה אתה מתקשר כל רבע שעה? 😊

היא: כשנתחתן, אני אקשיב לכל הצרות שֶׁלְּךָ,
הוא: אבל אין לי צרות,
היא: אמרתי כשנתחתן... 😊

חבר שלי סיפר לי, שאשתו לא מדברת איתו כבר שלשה ימים. אמרתי לו, שישמור עליה, כי אין היום נשים כאלה...  😊

חודש אדר שמח!
. . .

הכותבת: אורית לם

יועצת זוגית

יועצת מינית

ומדריכת כלות

פלאפון: 054-4926371

מייל: orit.lamm@gmail.com


זוגיות עם חיוך במשחקי קוביות