למה זה אנוכי?

למה זה אנוכי?

שילה כץ - מנהל היחידה ללימודי חוץ, גבעת ושינגטון, ויועץ נישואין וזוגיות

רבקה חווה היריון משונה שמתואר במילים "וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ (בראשית כ"ה, כ"ב)." היא מרגישה שמשהו אינו כשורה ועל כן מקשה, "וַתֹּאמֶר אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת יְ-הוָה? (שם)."

שאלתה של רבקה הינה שאלה אוניברסאלית שנדמה לי שכל אדם שואל את עצמו במהלך חייו, למה זה אנוכי? למה נבראתי? לשם מה באתי לעולם? מה תרומתי לאנושות?

גם בזוגיות, לעיתים צריך לשאול למה זה אנוכי/אנחנו? מה אנו כזוג מוסיפים לעולם? מה הזוגיות מוסיפה לנו? מה מעשינו ביחד?

למרות שטבע האדם לחיות בזוג, החיים בזוגיות אינם כה פשוטים תמיד. כל אדם בא מרקע שונה, מתרבות שונה, מחינוך ותפיסת עולם אחרת, ממנהגים, מערכים, ממסורות ודעות שונות. על כן לפעמים למרות הרצון והצורך הטבעי בחיי זוגיות, מתגלעים קשיים ואתגרים לא פשוטים בחיים הזוגיים.

ולכן זה טבעי ובריא שזוג ישאל את עצמו "למה זה אנחנו"? אך היותר חשוב הוא, שיעשו כמעשה רבקה שבהמשך הפסוק, "וַתֹּאמֶר אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת יְ-הוָה."

כל אחד ואחת ידרוש כפי ראות עיניו: אנשי מקצוע, הורים, חברים, רבנים וכדומה, אך חשוב ביותר לא להישאר לבד ולשמור את הקושיות בבטן.

לפני שפונים החוצה למישהו, חובה ששני בני הזוג ידברו ביניהם על הרגשותיהם, מאווייהם ושאיפתם מהזוגיות. ברוב הפעמים בכוחם של הזוג לתת את התשובות הכי טובות לשאלתם "למה זה אנוכי?" ומתוך תשובותיהם האישיות גם הזוגיות תתעצם ותשתדרג.

הדרישה וההתייעצות עם אנשים המכירים את הזוג ו/או אנשי מקצוע הינם צעד חשוב ללמידה ושיפור חיי הזוגיות. כולנו לומדים כל היום וכל הזמן בתחומים רבים ומגוונים, ומומלץ גם ללמוד ולדרוש בתחום חיי הזוגיות והמשפחה.


הכותב הינו בעל קליניקת "מיזוג" – זוגיות. העצמה. התחדשות.
מעביר הרצאות וסדנאות, לזוגות, רווקים ורווקות.
לתגובות: 054-7002069 / meezoog1@gmail.com