- מה שלומך, אהובה?

- מה שלומך, אהובה?
- מרגישה מצוין! (נושמת עמוק. מסתירה את הכאב, אם הוא ירגיש שטוב לנו, יוקל לו.)

- ומה שלומך, אהוב?
- ממש טוב!
(מטאטא את אי הוודאות, אם היא יודעת שטוב לי, היא שמחה יותר.)

ככה שנינו
משקרים זה לזו
באהבה.

הרי כבר אמרו חכמים,
שמותר לשקר מפני השלום,
ועכשיו
זמן מלחמה.

(נתנאל אלינסון)

זמן מלחמה. מתח, פחד, חרדה, חוסר שגרה ואי ודאות. דאגות, מחשבות, דמיונות, דמעות. קושי, עייפות, ניתוק חלקי מהמציאות, לעיתים אף חוסר תפקוד. הולכים לישון לבד במיטה, מתעוררים לבד בלילה לילדים, מתנהלים בצוהריים ובערב לבד, קניות, ניקיונות, ללכת לרוקן את הפח - הכול את עושה בעצמך, ואין מישהו על ידך שיכול לעזור, כשכבר נגמרים הכוחות. אין! מציאות לא פשוטה, לא קלה, וחלק מהקושי נובע מאי הידיעה, מתי כל זה זה ייגמר. כך את עוברת יום ועוד יום, לילה ועוד לילה, צוהריים ועוד אחד, והנה הוא מפתיע ומבשר: "יש לי 24", 24 שעות מאז שאני יוצא ועד שאני חוזר, כולל זמן נסיעה. בבית לא נשאר הרבה מזה, אבל שמחים על כל דקה של יחד. חיכיתם לזה, ציפיתם למפגש, חושבים על הדרך המיטבית לנצל את הזמן הזה, איך ניתן "זמן אבא" לילדים, וזמן גם לזוגיות. את מתכוננת, מתרגשת, מסדרת, מתוחה, מכינה משהו טעים שהוא אוהב לאכול, מסתכלת שוב במראה לוודא שאת נראית טוב,
והנה הוא,
פותח את הדלת
ו...
נכנס הביתה...

חיבוק, מבט, דמעה, דקה להתרגל, ופתאום כל מה שחשבת מתנפץ, כי בדיוק ברגע הזה שהוא פתאום כאן, את יכולה להרשות לעצמך לשחרר, את יכולה לעזוב לרגע את המושכות שהחזקת כל כך חזק עד שהידיים שלך כבר נהיו אדומות מרוב מאמץ, ופתאום את מרגישה חולשה, צורך לשבת, פתאום את רוצה שמישהו יחזיק גם אותך, חזק, ולהרבה זמן. 

והוא,
עייף, מתגעגע, מחכה לראות אותך ואת הילדים, מחכה לבית, למקלחת חמה, לאוכל מפנק, ל'ביחד' שלכם, רוצה לשמח אותך, לשמוע איך היה בלעדיו, איך הסתדרת, מי עזר לך, מה היה לך קשה, אבל איך אפשר להספיק את הכל בזמן כל-כך קצר? 
מציאות מורכבת, לא פשוטה, ואינה מוכרת. נסו במידת האפשר לחשוב איך ייראה הזמן שלכם ביחד. לתכנן את המפגש, לחלק את הזמן, ולהתעדכן על הצרכים של כל אחד מכם: מי עייף, מי רעב, מי רוצה לשתף ומי רוצה להקשיב. מה יפנק כל אחד מכם ואיך אפשר לשמח. תנו לעצמכם לגיטימציה לכל תחושה שתבוא עם המפגש. בימים שכאלה הכל לגיטימי.
בתפילה לשלום החיילים, הפצועים והחטופים, ובברכת "ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".
. . .
הכותבת: אורית לם
יועצת זוגית
יועצת מינית
ומדריכת כלות
פלאפון: 054-4926371
מייל: orit.lamm@gmail.com