פעם אחת

"מעשה במלך אחד, שהיו לו ששה בנים ובת אחת. ואותה הבת הייתה חשובה בעיניו מאוד, והיה מחבבה ביותר והיה משתעשע עמה מאוד. פעם אחת היה מתוועד עמה ביחד באיזה יום, ונעשה ברוגז עליה, ונזרק מפיו דבור: שהלא טוב ייקח אותך"... כך מתחיל הסיפור של מעשה מאבידת בת מלך של ר' נחמן מברסלב. הרבה פירושים, משלים ונמשלים יש לסיפור, אך אני רוצה להתייחס לצמד המילים שמופיע ממש בתחילת הסיפור "פעם אחת".


כל יום וכל רגע בחיים שלנו הוא בעצם  פעם אחת פעם אחת בלבד שלא תחזור! רק פעם אחת שהיינו במקום מסוים, בסיטואציה מסוימת, בגיל מסוים. רק פעם אחת שהיינו בארוע ספציפי עם הרכב מסוים של אנשים. רק פעם אחת שהיה לו תאריך ושעה שמיוחדים רק לו. רק פעם אחת שעברנו בנהר, שהרי "אינך יכול להיכנס לאותו הנהר פעמיים" (הרקליטוס, 500 לפנה"ס), רק פעם אחת... פעם אחת שלא תחזור.  

קצת קשה לנו לשים לב לזה, ובטח שקשה לחיות לפי זה, ובכל זאת, ישנם זמנים ורגעים שאי אפשר שלא לשים לב שהם קוראים רק פעם אחת. למשל בוקר של יום חדש שמתחיל, יום הולדת, ראש חודש וכמובן ראש השנה. אפשר לעבור על כל אחד מהדברים לסדר היום, לא להתרגש יותר מידי, לא לעצור, לא לחשוב, לא לציין את הפעם האחת הזו בצורה מיוחדת, פשוט לתת לזמן לעבור על פנינו ולחכות שיחלוף. אבל, אפשר גם לתת לכל אחד מהדברים הללו לגעת בנו, לעצור, לשהות, לחשוב, להתבונן. אפשר לנצל כל ארוע או התחלה חדשה כהזדמנות מיוחדת וחד-פעמית לשים לב למשהו.  

לשים ❤️ ולא לוותר על ההזדמנויות שנקרות בדרכינו 

כל הזדמנות לקחת בשתי ידיים, לעצור, להתבונן, לחשוב ולראות מה היא באה ללמד אותי ומה אני יכול/ה ללמוד ממנה. לנצל את העצירה כדי לחשוב מחדש, להתבונן בדרך שעשיתי עד כאן ולתכנן את ההמשך. ללמוד מהעבר, לשמור על הטוב, לתקן את הדרוש תיקון, לקבוע יעדים חדשים, וללכת קדימה בדרך שמתאימה לי.


ראש השנה הוא אחת ההזדמנויות שאני מאמינה שרובנו לא נותנים לה לחלוף על פנינו בלי שנתייחס אליה בצורה כזו או אחרת. גם בזוגיות, ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת לעצור ולשים לב (תרתיי משמע). מה היה לנו טוב? ואותו לשמר מה דרוש שיפור? ואותו נשפר מה דורש שינוי? ואותו נשנה מציעה לקראת השנה החדשה לשתף אחד את השני בחוויות, לתאם ציפיות, לעצור ולהתבונן על הזוגיות שלנו, ולשאול את עצמנו: האם הקדשנו לה מספיק זמן השנה?  האם שמנו ❤️ לזוגיות?  האם שמנו את ה-❤️ בזוגיות? 

שתפו אחד את השני במה היה לכם טוב? מה פחות? חישבו ביחד האם אתם רוצים להקדיש יותר זמן לזוגיות השנה? האם אתם רוצים לרשום ביומן חוויה זוגית פעם בחודש? האם אתם רוצים לקבוע חופשה זוגית (כשהסגר יפתח)? אם כן, פיתחו יומנים ורישמו תאריך. מציעה לרשום את הדברים ומידי פעם לחזור למה שסיכמתם ביניכם. 

מאחלת לכולנו שנת זוגיות טובה, מכילה, אוהבת ומעצימה, בבחינת "אני לדודי ודודי לי".

. . .

הכותבת: אורית לם

יועצת זוגית

יועצת מינית

ומדריכת כלות

פלאפון: 054-4926371

מייל: orit.lamm@gmail.com