לשמור על הזוגיות והמשפחתיות בטיול

לשמור על הזוגיות והמשפחתיות בטיול 

שילה כץ - מנהל היחידה ללימודי חוץ, גבעת ושינגטון, ויועץ נישואין וזוגיות

התקופה המובילה לחג עמוסה בשעות וימי ניקיון, מסע קניות וכן הוצאות הכספיות לא מבוטלות. בתקופה זאת, יתכן וגם התרחשו מצבי רוח ותגובות לא נעימות בין חברי המשפחה. כדאי לנצל את חול המועד לזמן איכות זוגי ומשפחתי היכול לבוא לביטוי בצורה מושלמת בטיולים.

חשוב לשמור על כמה כללים בכדי לוודא שהטיול בחול המועד אכן יהיה זמן איכות.

1. תיאום ציפיות. כל אחד אוהב את הטיול קצת אחרת, וזה בסדר.
אחד רוצה טיול של תרבות ומוזיאונים, והשני מעדיף טיול נוף. האחד אוהב טיול ב'איזי' והשני אוהב להתרוצץ ממקום למקום. האחד מעדיף לראות אתרי מורשת, והשני אוהב קניות ומזכרות.
דברו בתוך המשפחה על מה הולכים לעשות ומה הולכים לראות; כיצד ניתן לשלב את רצונות כולם (רובם) בסגנונות המסלולים / האטרקציות / הקניות?

2. הכינו רשימת ציוד. שתפו את כל חברי המשפחה ברשימת הציוד הנדרשת. הטילו אחריות על הילדים לארגן את החפצים/המשחקים השונים. המטרה היא שהאחד יזכיר לשני מה לקחת. התארגנות משותפת יוצרת אחריות משותפת של כולם על הציוד הנדרש . אין אשמים אם דבר כלשהו – אין אחד ש'אשם,' הרי כולם אחראים ביחד.

3. הכינו את האוכל מראש. כאשר מדובר בפסח, לחלק מעדות ישראל חג זה אינו משופע במאכלי גורמה. כדאי שהתפריט והאוכל יהיו מוכנים מראש (בעיקר אם הולכים על מנגל - לקנות, להפשיר, לתבל מראש). ההכנה מראש מעקרת את ההסתמכות על המכולת הפתוחה על הבוקר בשכונה, או על העצירה בסופר בדרך, שאז יתכן ולא יהיה בדיוק את מה שהמשפחה רוצה.

4. סבלנות, סבלנות ועוד קצת סבלנות. קיימות 2 עובדות יסוד : א) אנחנו מדינה קטנה; ב) כל עם ישראל נמצא בחופש באותה העת. לכן, חובה להתאזר בהמון סבלנות ולדעת שבכל מקום אליו מגיעים יהיו גם המוני בית ישראל. היכולת כהורים להכיל את ההמון המטייל לצידנו תשרה אווירה נעימה על המשפחה כולה גם אם יהיה (קצת) צפוף.

הכי חשוב זה לצאת וליהנות. נצרו את רגעי הקסם הזוגיים והמשפחתיים (כדאי שיהיו גם כאלה וגם כאלה). הורים - דברו ביניכם על עצמכם ועל משפחתכם! משפחה - דברו ביניכם ושחקו ביחד, כי זו הדינמיקה המשפחתית שתרצו לנצור.



הכותב הינו בעל קליניקת "מיזוג" – זוגיות. העצמה. התחדשות.
מעביר הרצאות וסדנאות, לזוגות, רווקים ורווקות.
לתגובות: 054-7002069 / meezoog1@gmail.com