חשבון בנק רגשי

חשבון במסלול אכפתיות


לכולנו יש חשבון בנק אחד לפחות. לכולנו ידוע וברור כי בניהול חשבון בנק ישנם מספר הנחיות יסוד: 

נתחיל ב"סור מרע"

-  אסור שיהיה אוברדראפט.

-  יש ריבית שלילית.

נמשיך ב"עשה טוב"

-   ככל שתפקיד בחשבון יותר כסף, כך תרוויח יותר.

-   יש ריבית חיובית.

חשבון רגשי פועל באותה בצורה אך עם מספר שינויים משמעותיים:

1- את הרווח או ההפסד מרגישים מיד - ביחסים שבין בני זוג, ההרגשה של רווח / הפסד רגשי בא לידי ביטוי ברגשות שונים:  אהבה / תשוקה / רצון להיות ביחד או לחילופין  תסכול / ריחוק / בדידות .... אבל הכי חשוב זה שהרגשות באות מיד. התוצאה של מעשינו או אי מעשינו הזוגיים הינם מיידים!!!

2- ריביות גבוהות מאוד - בשונה מהבנק בו הריביות לרווח הן בד"כ נמוכות והריביות על האוברדראפט הינן גבוהות , בחשבון הרגשי הריביות הינן תמיד גבוהות מאוד. אומר המדרש בשיר השירים רבה ( ה', ב')   "פיתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפיתחו של אולם"...  . הוי ידוע שאמירה / מתנה / פעולה אחת קטנה יכולה להגדיל את החשבון הרגשי בצורה משמעותית ביותר וכן להיפך. צעד קטן לאדם , צעד ענקי לזוגיות.

3- הכל נכנס  - בשונה מחשבון בנק שרק כסף מקבל ביטוי ממשי, בחשבון הרגשי כל דבר אבל כל דבר נכנס.  גם הנהון, קריצה, מילה, חיוך או דמעה נכנסת נחשבת ומשפיעה על  החשבון.

4- לא בא מעצמו- אין בחשבון הרגשי ניסים כמו למשל זכיה בלוטו או מתנה של צ'ק מכובד או קבלת ירושה וכדומה. החשבון הרגשי מחייב עבודה אישית וזוגית, יציבה,  קבועה מתמשכת ואינסופית . רק כך החשבון יכול להמשיך להתמלא.

5- מסלולי השקעה - כמו בחשבון הבנק גם בחשבון הרגשי ישנם מסלולי השקעה שונים:

- מסלול זמן איכות

- מסלול מחמאות ופירגון הדדי

- מסלול מתנות קטנות

- מסלול איכפתיות

- מסלול יציאה פעם בשבוע

לכל מסלול עלות משלו והשקעה משלה . כל זוג חייב לבחור את המסלול המתאים לו. ניתן לבחור בכמה מסלולים בו זמנית . כדאי ורצוי  לבדוק את כל המסלולים.

6 - מנהלי הבנק - בשונה מחשבון בנק רגיל בו אתם בעלי החשבון אך לא מנהלי הבנק , בחשבון הרגשי אתם לא רק מנהלי החשבון אלא גם מנהלי ובעלי בנק. אתם ורק אתם אחראיים לכל מהלך ולכל תוצאה של הבנק האישי רגשי שלכם. ביכולתכם להשקיע, לתמרץ, לתעדף, לתגמל את השותפים שלכם בבנק ( בן/בת הזוג). הכל תלוי רק בכם !!! 


תשקיעו בחשבון הבנק הרגשי שלכם. תרוויחו מזה בגדול.

מאת: שילה כץ , מנכ"ל היחידה ללימודי חוץ גבעת ושינגטון, יועץ נישואין וזוגיות 

054-700209 / meezoog1@gmail.com