זוגיות בחמש פרשות

זוגיות בחמש פרשות

שילה כץ - מנהל היחידה ללימודי חוץ, גבעת ושינגטון, ויועץ זוגיות ונישואין

ארבע הפרשות האחרונות בספר דברים הן: "ניצבים," "וילך," "האזינו," "וזאת הברכה."

מסדר הפרשיות הללו ניתן ללמוד לימוד גדול למערכות יחסים בכלל ולמערכת היחסים הזוגית בפרט.

אם כל אחד מבני הזוג יהיה ניצב – עומד בעקשנותו, אינו מתפשר ואינו מוכן להתגמש, עומד על שלו ונלחם על צדקתו – אזי הזוגיות כנראה תיעלם ותהיה בבחינת וילך. עקשנות לא תוביל לשום מקום פורה ופורח; אדרבה, העמידה העיקשת על שלך וצדקתך תגרום לסובבים אותך לנבול יחד איתך.

אולם , אם הזוג יאזין האחד לשני, יהיה מוכן להקשיב ולקבל, לשמוע ולהשתכנע, לעשות ולפעול גם על פי רצון האחר, אזי זוגיות כזאת תהיה לברכה.

היחסים בין בני זוג חייבים להיות מושתתים על חברות אמת, כנות, ויתור, שיתוף, הכלה, נתינה אין סופית מכל הלב, וקבלה אמיתית של האחר על כל שונותו וייחודו. רק יחסים של גמישות, והתפשרות (לא תמיד, אך ברוב מוחלט של הדברים), מוכנות להתכופף למען האחר, מוכנות להוריד מהאגו האישי לטובת החיים הזוגיים, רק כך אפשר להצליח לא רק לאהוב אלא גם לשמור על מגמת 'נסיקה' ושיפור מתמיד ביחסים.

ואם כך הדבר, ברור מדוע מגיעה מיד (אחר כך) שוב פרשת בראשית.

כל יום הוא יום חדש, כל יום הוא יום שונה מקודמו. גם אם יום האתמול לא היה מוצלח כל כך, והרגשתם לא אהובים כל כך, למחרת קמים בהרגשת 'בראשית' – מתחילים שוב, קמים אחרים, שונים, מלאי אנרגיות עם רצון להשתנות ולשנות.

כעת אנחנו בפתיחתה של שנה חדשה ומתחילים שוב את קריאת התורה מבראשית. זה הזמן לקבל על עצמנו להיות יותר בהאזנה האחד כלפי בן/בת הזוג ובני המשפחה, וכך בטוחני כי נזכה לחיי זוגיות מלאי ברכה.


הכותב הינו בעל קליניקת "מיזוג" – זוגיות. העצמה. התחדשות.
מעביר הרצאות וסדנאות, לזוגות, רווקים ורווקות.
לתגובות: 054-7002069 / meezoog1@gmail.com